onsdag 13 augusti 2014

Marmelad och gelé dags...

Nåt roligt i allt elände är att jag gjort och lärt mej nåt nytt!!




Gjorde rosengelé på våra doftande Ingrid Bergmans rosor som snart blommat ut för denna säsong.. Så 4 dl hårt packade skjölda rosor så blev det en burk, hehe.. Har lite till så det blir nog till en burk till..Smakar nästan som vinbärsgelé tycker jag, sött och gott iaf..



Sen gjorde jag en burk fläder/citronmarmelad...








 Egentligen ska man ta citronerna från flädersaften när man gjort den klar(så man inte förspiller någonting) och det är ju rätt, men jag lade i 2 tunt skivade citroner i färdig saft i 2 dygn och gjorde den klar sedan ..ni kan hitta allt på nätet, smakar mycket citron men med smak av fläder, supergott!!
Så värt att testa!!

Må gott.
ToodeLoo =)













1 kommentar:

Pysselfarmor sa...

Detta är mums! Nu var det ett tag sedan jag gjorde både gelén och drickat, men jag kommer ihåg hur gott det är.
Ha det gott!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...